1016 Industries zadebiutuje w 2021 roku jako pierwszy kompletny zestaw samochodowy wydrukowany w 3D

016 Industries planuje zaprezentować swój pierwszy kompletny zestaw drukowany w 3D na początku 2021 r. Firma planuje dostarczać bezpośrednio drukowane formy narzędziowe do McLarena 720S i innych supersamochodów, a także w najbliższej przyszłości, mając na celu bezpośrednie wytwarzanie produktów jako części drukowane w 3D.

W ramach dążenia 1016 Industries do bycia pierwszym w branży motoryzacyjnej, który bezproblemowo zintegrował technologie druku 3D ze skalowanymi procesami produkcyjnymi, w grudniu ubiegłego roku firma pomyślnie zakończyła pierwszą fazę testów wydajności swojego McLarena 720S z częściami drukowanymi w 3D.

Znana z tworzenia jednych z najbardziej zaawansowanych na świecie projektów z włókna węglowego, mających na celu poprawę estetyki i osiągów szerokiej gamy egzotycznych samochodów, firma z Miami jest teraz zaangażowana w prezentację niezliczonych zastosowań, w których technologia druku 3D może poprawić sposób, w jaki nowa motoryzacja części są produkowane na dużą skalę.

„Podczas tej początkowej jazdy testowej poddaliśmy samochód kilku różnym scenariuszom jazdy o wysokich osiągach w ogólnych warunkach, a także szybkiemu przyspieszaniu i zwalnianiu, aby dowiedzieć się, jak bardzo nasze części wydrukowane w 3D mogą sobie poradzić” – skomentował dyrektor generalny 1016 Industries Peter Northrop. „Nasze projekty 720S wydrukowane w 3D nie spowodowały żadnych poważnych pęknięć ani pęknięć podczas testów w terenie. Podczas tego początkowego biegu mogliśmy poruszać się samochodem z prędkością do 80 mil na godzinę. Żadna z wydrukowanych w 3D części 1016 Industries nie uległa awarii ani nie została naruszona. Wszystko działało niesamowicie dobrze ”.

Początkowo pomyślany jako eksploracja sposobów wydajniejszego tworzenia szeregu światowej klasy części samochodowych, prototyp 1016 Industries 3D McLaren 720S jest ćwiczeniem polegającym na pełnym wykorzystaniu najnowocześniejszego drukowania 3D, aby zrozumieć ograniczenia technologii może osiągnąć. Po tym, jak 1016 Industries zweryfikowało wszystkie kryteria projektowe przy użyciu Computational Fluid Dynamics (CFD) dla prototypu McLarena, firma wypuściła wydrukowany w 3D prototyp 720S w teren do testów sytuacyjnych, które przeprowadzono w Detroit.

Głównym celem ostatniego testu jazdy było sprawdzenie, jak wytrzymałe są części 720S wydrukowane w 3D przez 1016 Industries. Co ważniejsze, 1016 Industries zaczyna badać długoterminową żywotność drukowanych w 3D części firmy zintegrowanych z wysokowydajnym egzotycznym pojazdem, takim jak McLaren 720S. Dane z wstępnej fazy testów są zachęcające.

„Teoretycznie technologia druku 3D wydaje się czymś, co można łatwo zastosować w motoryzacji. 1016 Industries wyszło z huśtawką i pomyślało, że technologia druku 3D jest czymś, co możemy zrobić dobrze za pierwszym razem, ale rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona. Włączenie druku 3D do naszych procesów produkcyjnych wymagało ogromnej nauki ”- kontynuuje Northrop. „Jednak zachęciło nas zachowanie prototypu 720S. Chociaż materiał nie udowodnił jeszcze, że będzie odpowiedni dla długoterminowego prototypu, nasze testy dowiodły, że samochód może wykorzystywać technologie druku 3D i nadawać się do jazdy. W jakim stopniu to właśnie pracuje obecnie 1016 Industries ”.

Dodaj komentarz