Ford przyjmuje drukarki 3D Form 3L firmy Formlabs

Ford Spain jest pierwszym producentem samochodów w Europie, który używa Form 3L, wielkoformatowej drukarki 3D z fotopolimeryzacyjnej drukarki 3D OEM Formlabs. Ford Body and Assembly w Walencji wykorzystuje formularz 3L do produkcji plastikowych nakrętek, które są używane w próbie próżniowej w celu sprawdzenia silnika pod kątem wycieków. Druk 3D pomaga firmie Ford w tworzeniu prototypów nowych narzędzi i produkcji określonych części w krótszym czasie i po niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnej produkcji.

Fabryka nadwozi i montażu Forda od jakiegoś czasu korzysta z biurkowej drukarki 3D Form 3, zanim dodała do swoich procesów produkcyjnych drukarkę Form 3L, która szczyci się znaczną objętością druku 33,5 × 20 × 30 cm. Druk 3D stereolitograficzny pomaga firmie Ford opracowywać prototypy o wysokiej jakości powierzchni, która przypomina produkt końcowy. Jednak druk 3D okazał się szczególnie cenny, gdy Ford musiał wyprodukować określoną część do narzędzia do kontroli jakości silników. Cały cykl produkcyjny od projektu i prototypowania do produktu końcowego został zakończony na miejscu w zakładzie w Walencji.

„Dla nas był to pierwszy raz, kiedy użyliśmy do tego celu druku 3D, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu”, komentuje Carlos Cambralla, inżynier ds. Niezawodności i konserwacji w Ford Motor Company w Walencji. Firma potrzebowała specjalnych zaślepek do narzędzia, które kontroluje, czy silnik jest szczelny i czy nie przecieka. Plastikowe nakładki opracowane przez firmę Ford są używane w próbie próżniowej silnika. Dlatego muszą być elastyczne, aby szczelnie uszczelniać, ale muszą również być w stanie wytrzymać niskie ciśnienie podczas testowania. Po zaprojektowaniu specjalnych plastikowych zaślepek do tego narzędzia, zespół opracował prototypy przed ostatecznym wydrukowaniem ostatecznych elementów w 3D. Ponieważ Ford potrzebował tylko około 1000 takich plastikowych nakrętek, najlepszym wyborem był druk 3D. „Czasami potrzebowaliśmy czapek następnego dnia, dlatego kluczowe było, aby wyprodukować je jak najszybciej”, mówi Carlos Cambralla. W przypadku stosunkowo niewielkiej partii tych artykułów ich produkcja na miejscu była również bardziej opłacalna. Przenosząc produkcję tej części we własnym zakresie, Ford nie musiał polegać na zewnętrznych dostawcach, a zatem był w stanie utrzymać ich montaż przez cały czas.

„Jesteśmy dumni, że możemy wspierać tak renomowanego producenta samochodów jak Ford. Przy pomocy druku 3D prototypy można opracować znacznie szybciej, ale także gotowe, w pełni sprawne części można wyprodukować w bardzo krótkim czasie. Szczególnie w dzisiejszych czasach jeszcze lepiej nie polegać na rozbudowanych łańcuchach dostaw, ale mieć autonomię w zakresie szybkiej produkcji takich części we własnym zakładzie ”- mówi Stefan Hollaender, dyrektor zarządzający EMEA w Formlabs.

Dzięki dużej liczbie wydruków Form 3L może wydrukować wiele takich czapek w jednym zadaniu drukowania. Ford wykorzystał również druk 3D SLA do wymiany zepsutych przycisków w urządzeniach elektronicznych za pomocą przezroczystej żywicy Clear Resin, aby móc zobaczyć wewnętrzne diody LED. Do tej pory Ford Body and Assembly Valencia wydrukowało prawie 100 różnych części. Druk 3D stał się użytecznym dodatkiem do ich procesu produkcyjnego.

Dodaj komentarz