LEHVOSS i FENA wykorzystują kompozyt do produkcji części samochodowych

LEHVOSS North America, dostawca termoplastycznych materiałów do drukowania 3D, podpisał umowę z Forward Engineering North America (FENA), firmą, która koncentruje się na zastosowaniu wzmocnionych włókien kompozytowych,  materiałach kompozytowych do seryjnej produkcji konstrukcji samochodowych.

Poprzez partnerstwo firmy dążą do wypełnienia luki w wiedzy w zakresie projektowania przyrostowego (DfAM) w celu wspierania przemysłu motoryzacyjnego. W szczególności firmy dostarczą wskazówki ułatwiające tłumaczenie charakterystyk wydajnościowych części formowanych wtryskowo i wytwarzanych oddzielnie.

LEHVOSS i FENA mają nadzieję sprostać wyzwaniu związanemu z drukowaniem 3D konstrukcyjnych części samochodowych związanych z brakiem materiałów, które spełniają właściwości użytkowe wysoko wypełnionych strukturalnych i półstrukturalnych mieszanek żywicznych do formowania wtryskowego. Dokonają tego, wykorzystując portfolio materiałów do drukowania 3D LEHVOSS, w tym rodzin LUVOSINT i LUVOCOM, które zostały wprowadzone na rynek północnoamerykański.

Forward Engineering opracowało przewodnik po procesach, który ma pomóc producentom OEM i innym klientom w przełożeniu wymagań dotyczących produktów na funkcjonalne drukowane części 3D o tych samych właściwościach, co ich odpowiedniki formowane wtryskowo. Celem jest zaoferowanie realnej metody produkcji umożliwiającej szybkie opracowanie i zatwierdzenie koncepcji przed przejściem do produkcji seryjnej z wykorzystaniem formowania wtryskowego.

W ramach współpracy LEHVOSS i FENA utworzyli także AM Lab w Royal Oak w stanie Michigan, który będzie zajmował się wspieraniem produkcji motoryzacyjnej i rozwoju produktu. Tam inżynierowie będą mogli współpracować z wewnętrznymi ekspertami, aby wybrać odpowiednie materiały i procesy dla danego zastosowania i stworzyć funkcjonalne prototypy.

Dodaj komentarz