Mikrofabryki Arrival będą produkować inteligentne pojazdy elektryczne lokalnie za pomocą robotów

Lokalna silnika jest ostatnia sprawa z door2door wnieść swój elegancki 3D drukowane EVS Niemczech pokazuje, że nowa generacja inteligentnych EVS jest w drodze. Firma Local Motors była jedną z firm, które jako pierwsze wykorzystały koncepcję rozproszonych zautomatyzowanych fabryk i uczyniła to, intensywnie wykorzystując kompozytowy druk 3D LFAM dla dużych sekcji pojazdów Olli. Arrival może być pierwszą firmą, która w pełni wdroży wysoce zautomatyzowane mikrofabryki Arrival do produkcji całej rodziny pojazdów elektrycznych nowej generacji. Jednakże, chociaż firma wykazała duże wykorzystanie robotów, nie wspomniała jeszcze o wdrażaniu procesów drukowania 3D do produkcji części.

Pod tym względem Arrival jest podobny do Tesli, firmy, która samodzielnie otworzyła drogę do elektryfikacji i automatyzacji produkcji. Tesla nie wdrożyła jeszcze znacząco procesów AM w swoich przepływach produkcyjnych i nie może to wynikać z wysokich wymagań produkcyjnych. Podczas gdy tradycyjni producenci samochodów wdrożyli już AM do produkcji narzędzi lub produkcji końcowej i części zamiennych na niektórych poziomach, Tesla jeszcze tego nie zrobiła, poza okazjonalną naprawą części .

Chociaż nie reklamują tego, zarówno Tesla, jak i Arrival prawdopodobnie będą używać AM do prototypów i takich operacji naprawy części lub, co bardziej prawdopodobne, do oprzyrządowania robotów na końcu ramienia (EOAT), biorąc pod uwagę ich intensywne wykorzystanie wszechstronnych platform robotycznych. Jednocześnie, jeśli i kiedy ekonomia skali będzie to uzasadniać, przekształcenie ramienia robota z narzędzia montażowego lub systemu subtraktywnego w ramię addytywne staje się coraz bardziej uproszczonym przejściem . Nawet jeśli ten system dodatków jest następnie używany do wytwarzania narzędzi do tradycyjnej produkcji.

Firma Arrival opracowuje własny, zastrzeżony sprzęt, oprogramowanie i robotykę od 2015 r. i wykorzystuje te technologie, aby umożliwić produkcję pojazdów elektrycznych za pośrednictwem tych wyjątkowych mikrofabryk, które zajmują niewiele miejsca, niskie nakłady inwestycyjne i można je szybko wdrożyć, aby służyć lokalnym społecznościom.

Zgodnie z wizją firmy, każdy pojazd Arrival będzie produkowany w tych niewielkich, tanich mikrofabrykach. Mikrofabryki stosują montaż oparty na komórkach zamiast tradycyjnej samochodowej linii produkcyjnej. Można je szybko wdrożyć – wykorzystując istniejące powierzchnie handlowe i produkując dowolny rodzaj pojazdu, aby zaspokoić popyt.

Każda mikrofabryka będzie służyć miastu i jego społeczności – pozyskując produkty z lokalnego obszaru i rozwijając niestandardowe pojazdy dla regionu, w którym się znajdują. Lokalizując łańcuch dostaw, mikrofabryki pomagają zmniejszyć wpływ produkcji na środowisko. Są to wszystkie koncepcje, które branża AM jest już dość dobrze zaznajomiona i pracuje nad ich wsparciem.

Firma pracuje obecnie nad produkcją samochodu Arrival, we współpracy z Uberem dla branży wjazdów, który ma wejść do produkcji w trzecim kwartale 2023 r. Arrival Car dołączy do wcześniej ogłoszonych produktów komercyjnych firmy Arrival: Busa i Vana. zapewnienie miastom multimodalnego ekosystemu transportu o zerowej emisji, którego potrzebują, aby osiągnąć swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach. Ten zintegrowany ekosystem transportowy stworzy czystsze, bardziej sprawiedliwe rozwiązania w zakresie mobilności dla osób mieszkających w miastach, które zdaniem Arrival będą miały radykalny wpływ na ich zdrowie i możliwości.

Pojazdy elektryczne korzystają z przewidywalnych tras i nocnego ładowania w zajezdni, bezproblemowo dopasowując się do flot komercyjnych. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego, przyspieszonym przez COVID-19 i zapotrzebowaniem na dostawy tego samego dnia, oczekuje się, że globalny rynek flot komercyjnych będzie się rozwijał.

Dodaj komentarz