Nowe Lamborghini Huracán STO otrzyma klucz aerodynamiczny wydrukowany w 3D

Za każdym razem, gdy pojawia się nowe Lamborghini, staramy się dowiedzieć, które jego części są drukowane w 3D. Dzięki umowie zawartej z Carbonem jest ich zwykle sporo. Fakt, że CEO Bugatti Stephan Winkelmann – zdecydowany zwolennik stosowania metalu AM – przejmuje teraz również funkcję prezesa w Lamborghini (oba są częścią grupy Volkswagen), prawdopodobnie oznacza, że ​​w nadchodzących Lambos zobaczymy więcej metalowych części drukowanych. także. W nowym Lamborghini Huracán STO (Super Trofeo Omologato) innowacje w druku 3D koncentrują się na kluczu drukowanym w 3D.

Niewiele wiemy o kluczu wydrukowanym w 3D, poza tym, że jest on wyraźnie wydrukowany w 3D i że jego kształt wydaje się wskazywać, że wersja seryjna (cóż, inny tuzin, który Lamborghini będzie produkować seryjnie) również zostanie wydrukowany w 3D.

Klucz służy do regulacji wszechstronnych rozwiązań aerodynamicznych supersamochodu, inspirowanych samochodami wyścigowymi Squadra Corse, w celu maksymalizacji osiągów aerodynamicznych. W szczególności wydaje się, że służy do aktywacji systemu, który modyfikuje obciążenie tylnego skrzydła.

Lamborghini Huracán STO

Przednia maska, błotniki i przedni zderzak Lamborghini Huracán STO składają się z jednego pojedynczego elementu: “ cofango ” stworzone przez inżynierów Lamborghini łączy w sobie “ cofano ” (maskę) i “ parafango ” (błotnik), w tym przedni zderzak, inspirowany przez Lamborghini Miura i nowszy Sesto Elemento. Jest nie tylko lekki, ale także zapewnia szybki dostęp w sportach motorowych.

Nowe kanały powietrzne na przedniej masce zwiększają przepływ powietrza przez centralną chłodnicę, poprawiając chłodzenie silnika, a także wspomagając generowanie siły docisku. W cofango zastosowano również nowy przedni rozdzielacz, kierujący przepływ powietrza do nowo zaprojektowanego podwozia samochodu i tylnego dyfuzora.

Cofango ma kształt tak, aby przepychać strumień powietrza na górze przednich błotników, które zawierają żaluzje, aby zmaksymalizować przepływ powietrza wychodzącego ze sterówki, zmniejszając ciśnienie wewnątrz i zwiększając przedni docisk. Boczny profil cofango kieruje przepływ powietrza wokół przednich kół, zmniejszając opór.

Lamborghini Huracán STO

Nowy tylny błotnik wywodzący się z Super Trofeo EVO zapewnia zarówno redukcję przedniej części samochodu, a tym samym opór, jednocześnie zwiększając tylny docisk i ogólną wydajność aerodynamiczną samochodu. Wlot powietrza NACA zintegrowany z tylnym błotnikiem STO służy jako wlot powietrza do silnika, przy czym skrócony kanał umożliwia 30% zmniejszenie strat ciśnienia statycznego.

Zmieniona konstrukcja tylnej maski zawiera zintegrowany czerpak powietrza, aby poprawić chłodzenie powietrzem w tylnej części maski. Dedykowane owiewki, zintegrowane z ramą tylnej maski, zarządzają znacznym dopływem powietrza z fajki zgodnie z potrzebami regulacji temperatury silnika i wylotu spalin.

Zintegrowana “ płetwa rekina ” na tylnej masce poprawia dynamikę STO, szczególnie podczas pokonywania zakrętów: w takich warunkach napływ powietrza ma kąt odchylenia, a różne poziomy ciśnienia generowane przez obie strony płetwy dają pozytywny efekt na stabilność odchylenia. Płetwa pomaga również wyprostować przepływ powietrza na skrzydło, zwiększając wydajność skrzydła podczas pokonywania zakrętów.

Lamborghini Huracán STO

Ręczna, łatwa w regulacji konfiguracja aerodynamiczna nowego tylnego skrzydła optymalizuje równowagę aerodynamiczną i opór oporu powietrza zgodnie z charakterystyką toru. Pojedyncze szczelinowe skrzydło z podwójnym płatem pozwala przedniej części płata obracać się w trzech pozycjach, aby zwiększyć tylny docisk. Zmniejszając szczelinę między przednim i tylnym płatem, zwiększa się kompresja w górnej części, zwiększając intensywność ssania i rozszerzając się w dolnej części przedniego płata. Równowaga aerodynamiczna samochodu może zatem wahać się o 13%, dostosowując STO do różnych stylów jazdy i warunków.

Nowe kanały chłodzące przednich hamulców są przeznaczone do chłodzenia tarcz i zacisków nowych hamulców CCM-R, współpracując z żaluzjami powietrznymi cofango, które odprowadzają gorące powietrze z przednich nadkoli. Dodatkowe wloty powietrza, w tym na podwoziu, i zoptymalizowane noldery, znajdują się z tyłu.

Huracán STO osiąga najwyższy poziom siły docisku w swojej klasie z najlepszym balansem aerodynamicznym jak na samochód z napędem na tylne koła, przy czym najwyższe obciążenie aerodynamiczne jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jego lepsze osiągi na zakrętach. Ogólna wydajność przepływu powietrza została poprawiona o 37%, a znaczny wzrost siły docisku o 53% w porównaniu z Huracán Performante.

Dodaj komentarz