Za każdym razem, gdy pojawia się nowe Lamborghini, staramy się dowiedzieć, które jego części są drukowane w 3D. Dzięki umowie zawartej z Carbonem jest ich zwykle sporo. Fakt, że CEO Bugatti Stephan Winkelmann – zdecydowany zwolennik stosowania metalu AM – przejmuje teraz również funkcję prezesa w Lamborghini (oba są częścią grupy Volkswagen), prawdopodobnie oznacza, że w nadchodzących Lambos zobaczymy więcej metalowych części drukowanych. także. W nowym Lamborghini Huracán STO (Super Trofeo Omologato) innowacje w druku 3D koncentrują się na kluczu drukowanym w 3D.
Niewiele wiemy o kluczu wydrukowanym w 3D, poza tym, że jest on wyraźnie wydrukowany w 3D i że jego kształt wydaje się wskazywać, że wersja seryjna (cóż, inny tuzin, który Lamborghini będzie produkować seryjnie) również zostanie wydrukowany w 3D.
Klucz służy do regulacji wszechstronnych rozwiązań aerodynamicznych supersamochodu, inspirowanych samochodami wyścigowymi Squadra Corse, w celu maksymalizacji osiągów aerodynamicznych. W szczególności wydaje się, że służy do aktywacji systemu, który modyfikuje obciążenie tylnego skrzydła.
Przednia maska, błotniki i przedni zderzak Lamborghini Huracán STO składają się z jednego pojedynczego elementu: “ cofango ” stworzone przez inżynierów Lamborghini łączy w sobie “ cofano ” (maskę) i “ parafango ” (błotnik), w tym przedni zderzak, inspirowany przez Lamborghini Miura i nowszy Sesto Elemento. Jest nie tylko lekki, ale także zapewnia szybki dostęp w sportach motorowych.
Nowe kanały powietrzne na przedniej masce zwiększają przepływ powietrza przez centralną chłodnicę, poprawiając chłodzenie silnika, a także wspomagając generowanie siły docisku. W cofango zastosowano również nowy przedni rozdzielacz, kierujący przepływ powietrza do nowo zaprojektowanego podwozia samochodu i tylnego dyfuzora.
Cofango ma kształt tak, aby przepychać strumień powietrza na górze przednich błotników, które zawierają żaluzje, aby zmaksymalizować przepływ powietrza wychodzącego ze sterówki, zmniejszając ciśnienie wewnątrz i zwiększając przedni docisk. Boczny profil cofango kieruje przepływ powietrza wokół przednich kół, zmniejszając opór.
Nowy tylny błotnik wywodzący się z Super Trofeo EVO zapewnia zarówno redukcję przedniej części samochodu, a tym samym opór, jednocześnie zwiększając tylny docisk i ogólną wydajność aerodynamiczną samochodu. Wlot powietrza NACA zintegrowany z tylnym błotnikiem STO służy jako wlot powietrza do silnika, przy czym skrócony kanał umożliwia 30% zmniejszenie strat ciśnienia statycznego.
Zmieniona konstrukcja tylnej maski zawiera zintegrowany czerpak powietrza, aby poprawić chłodzenie powietrzem w tylnej części maski. Dedykowane owiewki, zintegrowane z ramą tylnej maski, zarządzają znacznym dopływem powietrza z fajki zgodnie z potrzebami regulacji temperatury silnika i wylotu spalin.
Zintegrowana “ płetwa rekina ” na tylnej masce poprawia dynamikę STO, szczególnie podczas pokonywania zakrętów: w takich warunkach napływ powietrza ma kąt odchylenia, a różne poziomy ciśnienia generowane przez obie strony płetwy dają pozytywny efekt na stabilność odchylenia. Płetwa pomaga również wyprostować przepływ powietrza na skrzydło, zwiększając wydajność skrzydła podczas pokonywania zakrętów.
Ręczna, łatwa w regulacji konfiguracja aerodynamiczna nowego tylnego skrzydła optymalizuje równowagę aerodynamiczną i opór oporu powietrza zgodnie z charakterystyką toru. Pojedyncze szczelinowe skrzydło z podwójnym płatem pozwala przedniej części płata obracać się w trzech pozycjach, aby zwiększyć tylny docisk. Zmniejszając szczelinę między przednim i tylnym płatem, zwiększa się kompresja w górnej części, zwiększając intensywność ssania i rozszerzając się w dolnej części przedniego płata. Równowaga aerodynamiczna samochodu może zatem wahać się o 13%, dostosowując STO do różnych stylów jazdy i warunków.
Nowe kanały chłodzące przednich hamulców są przeznaczone do chłodzenia tarcz i zacisków nowych hamulców CCM-R, współpracując z żaluzjami powietrznymi cofango, które odprowadzają gorące powietrze z przednich nadkoli. Dodatkowe wloty powietrza, w tym na podwoziu, i zoptymalizowane noldery, znajdują się z tyłu.
Huracán STO osiąga najwyższy poziom siły docisku w swojej klasie z najlepszym balansem aerodynamicznym jak na samochód z napędem na tylne koła, przy czym najwyższe obciążenie aerodynamiczne jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jego lepsze osiągi na zakrętach. Ogólna wydajność przepływu powietrza została poprawiona o 37%, a znaczny wzrost siły docisku o 53% w porównaniu z Huracán Performante.