Zobacz, jak prezentuje się McLaren 720S z aerodynamicznym zestawem części wprost z drukarki 3D

1016 Industries , we współpracy z Abushi , drukuje w 3D obszerny niestandardowy zestaw karoserii do supersamochodu McLaren 720S Spider. Firma zajmująca się projektowaniem zestawów z Miami zorientowana na wydajność chce skrócić czas opracowywania, jednocześnie zmniejszając koszty narzędzi, włączając AM do procesu produkcyjnego.

Peter Northrop, założyciel 1016 Industries, używa swojego osobistego 720S do przetestowania nowej metody produkcji. Zestawy karoserii zwykle pasują dookoła dolnej części samochodu, więc wymagane elementy są duże i wymagają tygodni na wykonanie konwencjonalnymi technikami. Drukarka 3D z żywicą UV o dużej pojemności 4 x 5 x 6 stóp była w stanie wydrukować wszystkie elementy jako pojedyncze elementy w ciągu zaledwie 140 roboczogodzin. „Każda część tego projektu jest drukowana jako pojedynczy element, co potwierdza możliwość zastosowania paneli pełnych nadwozia”, powiedział Northrop.

W tym projekcie skupiliśmy się na tym, w jaki sposób możemy zastosować drukowanie 3D w świecie motoryzacyjnym, a wyniki tworzenia tych części McLaren 720S są imponujące. Proces drukowania 3D nie tylko pozwolił nam produkować szybciej i wydajniej, ale także poprawiliśmy jakość. Technologia 3D pozwoliła na jeszcze dokładniejsze wykonanie każdej części 1016 Industries, przy czym każda część jest drukowana w rzeczywistej skali, aby zweryfikować nasze prace CAD i CFD.

Peter Northrop, założyciel 1016 Industries

W tym zestawie aerodynamicznym wiele oryginalnych paneli zastąpiono drukowanymi w 3D częściami, w tym skrzydło, maska, przednie błotniki, listwy drzwi zewnętrznych, dolne listwy progowe, dolne listwy progowe z tyłu, panele tylne ćwiartki, przedłużenia zderzaka i tylny dyfuzor. To dużo części do wykonania przy użyciu form, które również wymagają dużo czasu i zasobów. Oprzyrządowanie jest kosztownym i czasochłonnym aspektem produkcji, dlatego redukcja procesów oprzyrządowania jest głównym celem tego projektu drukarskiego dla 1016. Northrop wyjaśnia: „Oprzyrządowanie jest głównym czynnikiem szybkości i kosztów wprowadzania na rynek, aw przypadku tego badania, gdybyśmy powielili ten proces, zaoszczędzilibyśmy prawie 10 tygodni i 60% naszego budżetu na rozwój. To pozwala nam na wszechstronność w zmniejszaniu kosztów wewnętrznych i kosztów klientów ”.

Ale to, że chcą obniżyć koszty oprzyrządowania za pomocą AM, nie oznacza, że ​​nie widzą większego potencjału technologii na swojej linii produkcyjnej. „Po drugie, wykorzystujemy ten prototypowy proces, aby przyjrzeć się„ czy te części można pozostawić jako części do dostarczenia klientowi? ” 720S należy do mnie, więc jesteśmy w stanie przetestować to pod kątem długoterminowej rentowności ”- stwierdził Northrop. „Ogólny koszt martwy, jeśli jest to wykonalne, stanowi prawie jedną trzecią kosztów bezpośredniej pracy złożonej”.

Dodaj komentarz